Klachten

Heeft u een klacht?

Wanneer u om welke reden dan ook ontevreden bent over de behandeling, dan is het belangrijk dat u uw onvrede met mij bespreekt, hoe lastig dat misschien ook lijkt. Vertrouwen in uw behandelend psychiater is van groot belang voor het resultaat van de behandeling. Daarom hecht ik veel waarde aan feedback. Als u ergens ontevreden over bent, probeer ik om samen met u tot een bevredigende oplossing te komen. Mochten we er samen in een gesprek niet uitkomen, dan kan ik een collega uit mijn intervisiegroep vragen om een bemiddelende rol te vervullen.

Klachtenreglement

Wanneer het gesprek met mij niet tot een bevredigende oplossing leidt, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van mijn beroepsvereniging, de NVvP (Nederlandse Vereniging  voor Psychiatrie). In het klachtenreglement leest u wat u kunt verwachten van de klachtenfunctionaris en de bemiddeling bij klachten. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken door het sturen van een e-mail naar klachtenfunctionaris@nvvp.net. Vermeldt u in de mail uw telefoonnummer, zodat de klachtenfunctionaris contact met u op kan nemen voor een gesprek.

Geschillencommissie

Wordt uw klacht ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet of onvoldoende opgelost, dan kunt u de klacht tevens voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie die een bindende uitspraak doet. Hiervoor ben ik aangesloten bij de Geschillencommisie Vrijgevestigde GGZ-praktijken in Den Haag. De geschillencommissie is schriftelijk of digitaal te bereiken via onderstaand adres.

Geschillencommissie Vrijgevestigde GGZ-praktijken
Postbus 90600
2509 LP  Den Haag
degeschillencommissie.nl (Via de Geschillencommissie Zorg wordt u naar de Geschillencommissie Vrijgevestigde GGZ-praktijken geleid.)

Inspectie en Tuchtcollege

Tenslotte is het mogelijk om u te wenden tot de Inspectie voor de Gezondheidszorg of het Medisch Tuchtcollege.